Sunday, August 9, 2015

Bila Tiada Baru Terasa 4

Salam.. Alhamdulillah.. masih ada lagi untuk berkongsi pengalaman.. post kali ni plak nk citer bkenaan langkah terbaik untuk menjaga pesakit yang baru lepas operate masuk besi..
Pada 22jun 2010 if tak silap.. si dia buat operate.. sebelum ni.. dia dh ter skip satu appointment n doktor decide buang nama dia dari rawatan.. nth xingat knapa.. tetiba dia semangat semula nk pulih kan tangan.. maybe masa tu dia dh jumpa semula bekas awek lama dia n start hubungan dia semula..

So time tu dia jumpa doktor utk dpt kan rawatan.. pada hari tu.. dr rozana if xsilap.. dia buat keputusan nk selit kan nama dia utk bubuh besi bagi salah satu anggota dia boleh ada function.. dia happy sgt..

Tp dalam masa sama.. aku tanya pendapat akak aku yg doktor.. betul ke pilihan utk buat operate tu.. tp akak aku maklum kan.. ini bkemungkinan yg doctor dh give up n decide utk guna salah satu function.. sama ada boleh genggam or boleh angkat barang..

Tp sbb masa tu aku xnak rosak kan plan dia. Aku juz boleh bagi kata2 semangat. Mmg ada kelebihan jgk buat pbedahan tu.. tp sbnr nya dia tutup peluang utk pulih sepenuh nya..

Masa tu dia xbg aku dtg hospital sbb konon nya xnak aku nmpk dia sakit.. xpela.. aku pn x pergi lawat dia.. even aku nk sgt g.. tp now baru aku tau np.. sbb dia takot aku btembung dgn isteri dia rupa nya.. huhu..

Time tu aku leh teman dia ckp dlm phone mlm2 je.. adoi.. hidup2 kena tipu.. eh.. ni mcm dh lari topik lg.. haha..

Next post la baru aku citer langkah2 untuk jaga org sakit..

P/s: manusia tetap manusia.. even tuhan dh uji.. masih sanggup menyakiti manusia lain.. Hanya Allah mengetahui semuanya.. aku mengharap redha Mu..

No comments:

Post a Comment