Saturday, February 14, 2015

Bila Tiada Baru Terasa 2

Salam..

Hari ni aku baru nak mengadap research aku semula.. rasa blank tengok paper2 yang ada. maklum la.. dh setahun aku tinggal kn.. ada masalah dengan program yang aku tgh nak run.. aku sebenarnya perlu hasil kan satu formula baru.. cam xcaya plak aku ni nak hasilkan formula lain.. dulu nk faham kan formula F=ma pn jenuh.. ni kan plak tetiba nk hasilkn formula sendiri.. tp tu la.. makin belajar.. makin banyak xtau.. ilmu ni kan luas... kerdil rasa diri ni..

Selalu nya si dia akan tulis something pasal kekurangan tangan dia kat entry "Bila Tiada Baru Terasa" ni.. so aku rasa aku nak tulis pasal pengalaman aku dapat boyfriend kurang keupayaan.. Tp korang jangan salah faham.. ni juz nak share pengalaman je.. bukan nak ingat si dia.. sbb hati aku skrg dah ada org lain... hehe.. xsangka jgk leh dapat pengganti secepat ni.. and lg 2 minggu aku nak tunang dah pn.. hehehe... Alhamdulillah.. Kat sini aku dapat pengajaran supaya bebaik sangka dan yakin dengan aturan Tuhan... 

Ok.. back to our topic... Sebenarnya banyak cabaran bila kita dapat seseorang yang hilang keupayaan tangan ni.. 1st pengenalan dengan si dia.. dia masih normal seperti orang lain.. tapi bila aku masuk semester 2 masa aku degree.. aku dpt berita yang dia accident kat MRR2... Aku dapat berita ni pn dari dia sndiri.. aku masa tu di johor.. and dia mmg orang KL.. dia dah sedar baru aku tahu yang dia accident.. mmg la ttanya jugak nape dia diam xmesej2 aku.. n agak tkejut yang dia kemalangan..

Seumur hidup aku, aku tau yang kemalangan tu juz biasa2 je.. n bila si dia hntr gmbr.. baru aku tahu yang kemalangan tu teruk giler.. hampir meragut nyawa si dia.. doa je aku mampu sampai kn.. n paling teruk bahagian tangan dia..

Pada mulanya aku sangkakan tangan si dia akan pulih dalam masa sebulan.. n dia pn sangka macam tu jgk.. tp bulan bganti bulan.. tangan nya masih hilang keupayaan.. Kadang2 dia yang nangis sbb xleh terima keadaan dia.. especially waktu mlm la... tp kadang2 aku yg nangis sbb aku tak suka org tgok dia mcm kekurangan.. n masa tu kami saling tolog bg semangat sama2 la.. Tugasan aku plak pada si dia ialah make sure dia dtg hospital tiap2 minggu hari khamis.. Tugasan tu penting tau.. sbb nak pastikan dia smngt utk pulihkan diri dia.. sbb kata-kata semngat sgt penting masa-masa mcm ni... Tp semua nya dari jauh jela... Salah satu sbb aku smpi ke PHD sbb si dia la.. xnak orang pandang rendah pada si dia.. hahaha.. maaf En. Tunang.. sy xniat pn nk igt kat dia... juz saje nk share pengalaman dengan followers... ok korang.. sbb dh rasa bsalah dgn bakal tunangan.. so sy stop la kat sini.. nnt sy citer cara2 menenangkan hati si dia apabila si dia kehilangan sesuatu berharga.. Aku doa kan.. orang yang aku sayang terhindar dari bala bencana dan musibah... 

Doa Elak di timpa Musibah:

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani
Dengan Nama Allah, dengan nama Nya tidak akan ada yang membahayakan sesuatu yang ada di bumi atau yang berada di langit, dan Dia Maha mendengar lagi Maha Mengetahui...


Doa orang yang tertimpa Musibah:

Sesungguhnya kami milik Allah, dan kepadaNya kami akan kembali (di hari kiamat). Ya Allah! Berikanlah pahala kepadaku dan gantikanlah aku dengan yang lebih baik (dari musibahku).. Amin...


Amalkan la ye korang doa ni.. hehehe.. ok.. daaaa....
Assalamualaikum... =)
Happy Sunday




1 comment:

  1. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete