Thursday, February 12, 2015

Bila dah tiada baru terasa 1

Salam.. 

Dah lama rasa nya aku tak post kat Entry "Bila Tiada Baru Terasa".. Tapi untuk post kali ni.. Aku bukan cakap pasal kehilangan keupayaan anggota badan.. tapi bagi aku keizinan tulis pasal kehilangan Si Dia untuk entry kali ni... =).. Ni bukan bermaksud aku terasa dia hilang.. tapi ni sebagai intro untuk post pertama aku..

Untuk pengetahuan korang.. Entry sebelum ni kebanyakkannya si dia yang tulis.. aku ni sebenarnya juz pemerhati and tolong kemas kan blog ni.. Lagi2 untuk entry "Bila Tiada Baru Terasa" ni.... But now semua tu dah berakhir.. Dan blog ni sepenuh nya milik aku.. Kalau ikut kan hati.. Aku nak delete je blog ni.. Tapi aku dah janji.. Apa2 pn terjadi.. Blog ni tetap aku akan terus kan.. So aku try la pegang pada janji.. Maaf la pada followers yang ikut cerita si dia.. Now bukan si dia lagi yang tulis.. Sebab kitorang dh berpisah disebabkan secara tiba2 dia dah kawin.. N post yang lama berkenaan si dia aku dah delete.. Kira nya selama 6 tahun aku bersama dengan si dia.. Semuanya kata-kata manis dia tipu.. dari awal pengenalan sampai sekarang aku tak tahu yang mana satu kata-kata dia yang betul.. Sebenarnya dh setahun pn aku berpisah.. tapi baru hari ni aku menulis.. Hurmm,... Sekejap je masa berlalu.. Dah setahun lebih dia berkahwin dengan orang lain.. Tak mengapa.. Mungkin jodoh.. Dah beranak dh pn dia.. Dunia kan berputar... =)

Aku harap korang boleh terima penulisan aku ni.. Sebenarnya aku student PHD.. Dan si dia tinggalkan aku pn masa aku tgh nk 1st assessment.. Kalau dlm PHD.. 1st assessment tu kira antara due date yang giler scary la.. Aku xtau pn dia akan dirikan rumahtangga.. tp sebagai pmpn, mesti la kita dapat rasa perubahan layanan seseorang pada kita.. Yang aku dapat ckp kat sini, tahun 2013 & 2014 merupakan tahun yang mencabar untuk aku.. especially sebagai student PHD.. Kegagalan dalam pehubungan membuatkan aku kena repeat present utk 1st assessment.. hehe... Now dh tahun 2015.. aku baru dapat bangkit semula.. Setahun jgk aku amik masa nk recover balik.. Dats mean setahun jgk research PHD aku xde progress.. Xpe2.. Bak kata co-SV aku.. Selagi ada perasaan untuk habiskan.. selagi tu kita masih ada harapan.. Chayokk!!!

Heeee.. Rasa nya dh pjg jgk aku mengarang.. Amik masa 2 jam nk tulis benda ni.. Susah jgk nk mengarang entry ni ye.. Even PHD student.. heee.. =) So.. Aku tabik spring la kat blogger2yang senior2 ni.. Bukan senang jgk nk jadi blogger ni kn??? OK la korang.. Dh mngantuk n pening.. Goodnite & Sweet Dream... =)


"Begin a New Life"


No comments:

Post a Comment